کوچینگ مدیران عالی

کوچینگ اجرایی مدیران عالی باعث بهره وری، رشد، و توسعه هر کسب و کار و سازمان می شود چرا که این موضوع ارتباط مستقیم با توانایی و مهارت های مدیران اجرایی آن سازمان دارد، از این رو می توانیم متوجه شویم که مدیریت و رهبری یک سازمان صرفاً یک جایگاه نیست، بلکه یک تخصص است، تخصصی که این افراد بتوانند آنالیز کنند، تصمیم بگیرند، عملیات را رهبری و مدیریت کنند، بتوانند ارتباطات مناسبی با بالادستی ها، هم سطح ها و پائین دستی ها داشته باشند، لذا در چنین مسئولیتی لازم است که انعطاف پذیری بالایی را داشته باشند، هوش هیجانی خود را بالا ببرند و از لحاظ علم و اقتصاد به روز باشند.

آیا می دانید که ؟

چند درصد از مدیران در برقراری ارتباط با کارمندان مسئله دارند؟
69%
چند درصد کارمندان با بازده بالا کار خود را ترک نمی کنند، مدیر خود را عوض می کنند؟
50%
چند درصد از کارها را مدیران انجام می دهند، چون نمی دانند چگونه کار را واگذار کنند؟
70%
چند درصد علت عدم پیشرفت یا شکست کسب و کار مدیران و رهبران آن است؟
74%

مهارت های که مدیران اجرایی و رهبران با داشتن کوچ، مقتدرتر و عملکرد آنها بهینه تر می شود چیست؟

یک مدیر اجرایی و رهبر به دلیل این موضوع که دید به آینده سازمان یا کسب و کار خویش دارد و باید در ابعاد مختلف آن را بررسی نماید، تا بتواند راه درستی را برای آن انتخاب کند، گاهی اوقات جلسه با ذی نفعان یکی از ابعاد را نشان می دهد و برخی مواقع در تعارض های که به وجود می آید تصیمیم گیری ها را سخت می کند، و از طرفی ممکن است برنامه ریزی و اولویت بندی اقدامات با توجه به نیاز سریع تر و با کیفیت بالاتر انجام پذیرد.

تمام مسائل مطرح شده نیازمند دیدی چند وجهی، و داشتن محرمانگی در تفکر به منظور تصمیم گیری سریع خواهد بود که یک کوچ با توجه به مهارت های خود می تواند تفکر را خلاق تر، حرکت را موثرتر و هدف را قابل دسترس تر نماید، چرا که او می داند، دقیقا نقاط قوت یک مدیر عالی کجاست، و در طی جلسات، نقاط ضعف او را نیز شناسایی کرده است.

 یک کوچ به مراجع خود این قدرت را می دهد که جسورانه حرکت کند، چرا که برای هر حرکت برنامه ریزی دقیق و چندوجهی را با هم دیده اند، و برای هر عامل محدود کننده راهکاری را تدبیر کرده اند، یک کوچ با توجه به پیگیری های مختلف برای اقدامات مراجعان را به سمت حرکتی پویا تشویق می کند، و در پی این موضوع خودآگاهی ها و خودشناسی های به وجود می آید که هر روز مراجع را به سمت قوی تر بودن و پیش می برد.

موضوع های جلسات کوچینگ اجرایی مدیران عالی و رهبری

تفکر استراتژیک مدیران اجرایی کوچینگ و رهبری

تفکر استرتژیک

تفکر استراتژیک توانایی برنامه ریزی برای آینده است. این ظرفیت آماده سازی استراتژی ها و ایجاد ایده هایی است که هم با محیط های در حال تغییر کنار می آیند و هم چالش های مختلف پیش رو را در نظر می گیرند.

تفکر انتقادی کوچینگ مدیران اجرایی و رهبری

تفکر انتقادی

تفکر انتقادی تجزیه و تحلیل حقایق، شواهد، مشاهدات و استدلال های موجود به منظور شکل دادن به قضاوت با استفاده از تحلیل ها و ارزیابی های منطقی، شک گرا و بی طرفانه است.

تفکر سیستمی

تفکر سیستمی روشی برای درک پیچیدگی با دید در قالب کلیات و روابط است و نه از طریق تقسیم آن به اجزای آن. راهی است برای کاوش و توسعه اقدامات موثر در زمینه های پیچیده تا امکان تغییر سیستم ها فراهم گردد.

ارتباط موثر کوچینگ مدیران اجرایی و رهبری

ارتباط موثر

ارتباط موثر فرآیندی است که در تبادل ایده ها، افکار، نظرات، دانش و داده ها طوری شکل بگیرد که پیام با وضوح و هدف دقیق توسط فرستنده بیان و توسط شنونده با رضایتمندی دریافت و درک شود.

متقاعد سازی

متقاعدسازی، فرآیندی است که طی آن نگرش ها یا رفتار یک فرد، بدون اجبار، تحت تأثیر ارتباطات افراد دیگر قرار می گیرد. متقاعدسازی می‌تواند بر باورها، نگرش‌ها، نیات، انگیزه‌ها و... تأثیر بگذارد.

حل مسئله و تصمیم گیری

حل مسئله فرآیند شناسایی یک مشکل، پایش و توسعه مسیرهای راه حل ممکن و بررسی موانع احتمالی در جهت اتخاذ مسیر مناسب به منظور تصمیم گیری بهتر و سریع تر برای اقدام است.

مهارت جانشین پروری و تفویض اختیار کوچینگ مدیران اجرایی و رهبری

جانشین پروری و تفویض اختیار

جانشین پروری و تفویض اختیار فرآیند برنامه‌ریزی به منظور شناسایی موقعیت‌های حیاتی در سازمان شما یا عملکردهای خاص و توسعه برنامه‌های عملیاتی برای افراد جهت تصدی آن موقعیت‌ها است.

مهارت برنامه ریزی و اولویت بندی کوچینگ مدیران اجرایی و رهبری

برنامه ریزی و اولویت بندی

برنامه ریزی توانایی تفکر در مورد تمام وظایفی است که برای رسیدن به یک هدف مورد نظر یا تکمیل یک پروژه لازم است و اولویت‌بندی توانایی که بدانیم وظایف درست را با کارآمدترین ترتیب انجام گردد تا فرآیند به پایان برسد.

مهارت های سخنرانی و گزارش دهی کوچینگ مدیران اجرایی و رهبری

سخنرانی و گزارش دهی

توانایی ارائه عملکرد، خواسته ها و نیازها، افکار و ایده ها برای تعداد کثیری از شنودنده های مقیم به گونه ای حضار درک کاملی از آن داشته و در تعاملات موفق با دیگران شرکت کنند.

تیم سازی، رهبری و مدیریت آن

اقدام یا فرآیندی که باعث شود تعدادی از افراد به طور مؤثر با یکدیگر به عنوان یک تیم کار کنند، و توسط مهارت های مدیریت و رهبری در جهت هدفی مشترک با تعامل مثبت و انگیزشی تا رسیدن به آن هم پیمان گردند.

مهارت های حل تعارض کوچینگ مدیران اجرایی و رهبری

مدیرت تعارض های سازمانی

مدیریت بر تعارض سازمانی بررسی و بر طرف کردن حالتی از اختلاف است که ناشی از تضاد واقعی یا درک شده نیازها، ارزش‌ها و علایق بین افرادی است که با هم کار می‌کنند.

تعادل بین کار و زندگی

حفظ تعادل بین کار و زندگی در نقطه تلاقی آنها، از جمله خانواده، دوستان و آشنایان، اوقات فراغت و سلامت فیزیک، ذهن و روان، زمان اختصاصی، آموزش، ورزش و ...

تاب آوری

تاب آوری فرآیند و نتیجه سازگاری موفقیت آمیز با تجارب دشوار یا چالش برانگیز است، به ویژه از طریق انعطاف پذیری ذهنی، عاطفی و رفتاری و سازگاری با خواسته های بیرونی و درونی.

مهارت های هوش هیجانی کوچینگ مدیران اجرایی و رهبری

افزایش هوش هیجانی

هوش هیجانی به عنوان توانایی درک و مدیریت احساسات خود و همچنین شناخت و تأثیرگذاری بر احساسات اطرافیان تعریف می شود.

مهارت های خود مراقبتی کوچینگ مدیران اجرایی و رهبری

خودمراقبتی

خودمراقبتی به عنوان فرآیند ایجاد رفتارهایی برای اطمینان از رفاه کامل خود، ارتقای سلامت و مدیریت فعال بیماری در هنگام بروز تعریف شده است. تغذیه، ورزش، خواب، مراقبه و عبادت، چکاپ های پزشکی، مطالعه و ...

کوچینگ اجرایی مدیران عالی مناسب چه گروهی های است؟

گروه های هدف

سازمان ها، شرکت ها، واحد های کسب و کار، کارآفرینان، مدیران عامل، مدیران اجرایی، مدیران عملیاتی، مدیران مالی، مدیران فروش و بازاریابی، مدیران بازرگانی، مدیران منابع انسانی، مدیران تکنولوژی، مدیران نوآوری، مدیران فرآیند و ...

سازمان ها و کسب و کارها

سازمان های که می خواهند مدیران خود را با اهداف سازمانی و مدیریت هم سوء نمایند و قابلیت های مدیران خود را در مهارت های مدیریتی، رهبری، کوچینگ و ... افزایش دهند که برآیند عملکرد جمعی گروه مدیران و متخصصان به بالاترین سطح رسیده و سازمان به اهداف بلند پروازانه خود دست پیدا نماید

بنیان گذاران و کسب و کارهای تازه تاسیس

بنیانگذارن یا مدیرانی که کسب و کار خود را به تازگی شروع کرده اند و می خواهند، راه های دقیقی را تا موفقیت کامل آن سپری کنند و به دنبال فردی هستند که فارغ از قضاوت ها، فقط توانایی های آنها را در نظر بگیرد و به آنها در رسیدن به آرزوها و اهدافشان یارس رسانی نماید.

مدیران اجرایی و رهبران با تجربه

مدیرانی که در پست ها بالا با تجربه بوده و می خواهند فراتر از تجربه و قابلیت های خود حرکت کنند تا از هم رده های خود سبقت بگیرند، یا به مراحل بالاتری از مرتبه خود دست پیدا کنند.

مدیران جدید

مدیرانی که اخیراً به منسب مدیریت نائل آمده اند، و می خواهند در کنار یک کوچ افتخارات و صلاحیت های مدیریتی خود را به بهترین روش در معرض نمایش گذاشته تا علاوه بر تثبیت جایگاه ای که دارند، آینده ای رفیع تر را برای خود رقم بزنند.

کارشناسان ارشد یا کارشناسان آماده به ترفیع

کارشناسان ارشدی که می خواهند به مقام مدیریت و رهبری یک کسب کار دسترسی پیدا کنند، و این هدف را با توجه به سوابق، مهارت ها، علاقمندی ها و ... برای خود انتخاب نموده اند.

کارشناسان ارشد یا کارشناسان مسئول تیم های کسب و کار

کارشناسان ارشد یا کارشناسانی که در تیم های کاری خود نقش رهبری و مدیریت را بر عهده دارند و می خواهند بازده جمعی گروه خود را و قابلیت های شخصی خود را افزایش دهند تا بتوانند، بهترین عملکرد را در میان گروه های هم رده خود داشته باشند.

مدیران اجرایی و رهبران کسب و کار با انگیزه مالی بالا

مدیران و رهبران کسب و کارهایی که می خواهند به بالاترین سطح درآمد و سوددهی ممکن با امکانات، نقاط قوت و موقعیت خود برسند.

مدیران اجرایی و رهبران مواجه شده با رکود سازمانی

مدیران و رهبرانی که با داشتن مهارت های بسیار بالا در کسب و کاری که هستن، در مراحلی مثل رشد، بلوغ، یا اشباع توقف کرده اند و می خواهند سازمان و کسب و کار خود را به مرحله بعد رشد دهند، و یا از سقوط و ایستایی آن جلوگیری نمایند.

افراد پر ایده با پروژه های شخصی

افرادی که پروژه های شخصی، عملکردی، یا اهداف بلندپروازانه دارند، و می خواهند در این مسیر با قدرت بالاتر، به همراه انگیزه، خلاقیت، دقت بالاتر، متمرکزتر، با دیدی عمیق تر عمل کنند تا به بهترین نتیجه در بهترین زمان با بالاترین کیفیت دسترسی پیدا کنند.  

 

12 نشانه که به شما می گوید به برنامه کوچینگ احتیاج دارید؟

چه مدیر یک هلدینگ بزرگ باشید یا یک شرکت کوچک، نایب رئیس شرکت باشید و یا مدیر فروش و مارکتینگ، تولید، استراتژی، مالی، IT و … هر کسی پتانسیل بالایی در رشد خود دارد و از آن بی اطلاع، و همیشه مشتاق پیشرفت و توسعه خود و مهارت هایش خواهد بود.

به نشانه ای های ذیل که ممکن است برای شما پیش آمده باشد توجه کنید، آنها به شما می گویند به برنامه کوچینگ احتیاج دارید:

  1. گاهی اوقات شما بدون هیچ دلیلی در اوج موفقیت خود قرار نمی گیرید!
  2. هیجان و انگیزه گرفتن در شروع یک پروژه جدید در شما کاهش پیدا می کند و آن را به تعویق می اندازید!
  3. تشویق های پرسنل، و بازخوردهای آنها که همیشه چراغ راهتان بود کاهش پیدا می کند!
  4. در جلسات گروهی یا تک به تک صحبت های را می کنید، که بعد از گفتنش پشیمان هستید!
  5. شاخص های عملکرد نامناسب تیم خود را کم می بینید یا نمی بینید، و هنگامی که دیدید می گوید چرا زودتر متوجه نشدم!
  6. خودتان احساس می کنید، کنترل اوضاع کسب و کارتان به دست دیگران افتاده و نمی توانید در آن اثر گذار باشید!
  7. در جلسات و گفتگوها دیگران را از خود بالاتر می بینید و در مذاکرات با آنها سر تسلیم فرود می آورید!
  8. هنگامی که در جلسات خارج سازمانی شرکت می کنید، رقبا را از خود زیرک تر، چابک تر، و کامل تر می بینید!
  9. هرچقدر قوی کار می کنید، و زمان می گذارید، نتیجه مطلوب را دریافت نمی کنید!
  10. بارها این جمله را از شنیده اید، که پس سهم ما از وجود تو به عنوان، پدر، فرزند، همسر، دوست و … چیست؟!
  11. هر هدفی که برای خود می گذارید زودگذر است و یا به آن نمی رسید یا از آن سرد می شوید!
  12. به خود می گوئید، این چیزی نبود که می خواستم!

چگونگی فرآیند کوچینگ مدیران عالی و رهبری

  1. درخواست جلسه و تشکیل جلسه آشنایی

در این مرحله کوچ و مراجع با داشتن جلسه ای رایگان بعد از معرفی به بررسی موضوع و هدف از جلسات خواهند پرداخت و موضوع های از جمله قرارداد هزینه و تعداد جلسه های مورد نیاز هماهنگ می گردد.

  1. عقد قرار داد و پرداخت هزینه اولیه شروع فرآیند

قراردادهای کوچینگ، مفادی مانند : اصول اخلاقی کوچینگ، شرایط جلسه، هزینه ها، زمانبندی جلسه، توقعات طرفین و … را شامل می شود، برای شروع چهار جلسه یکجا پرداخت و این موضوع هر چهار جلسه در ادامه تکرار خواهد شد.

  1. شروع فرآیند کوچینگ و طی کردن مسیر آگاهی

در این فرآیند، مراجع در هرجلسه موضوعی را که با هذف جلسات کوچینگ خود متناسب است را انتخاب کرده و در پی آن به آگاهی و اقدام خواهد رسید، ایشان در هر جلسه پیشرفت خود را مشاهد کرده و در پایان هر جلسه رضایتمندی مراجع سنجیده خواهد شد.

  1. بررسی کلی رضایتمندی مراجع از پایان فرآیند

در این مرحله مراجع به پایان جلسات خود رسیده است، فرم بررسی روال فرآیند از جلسات ابتدایی و انتهایی به مراجع تحوبل می گردد و ایشان پس از تکمیل آن پایان فرآیند را اعلام می دارد.

  1. تحویل گزارشی از روند رشد مراجع توسط کوچ

این گزارش، شامل تمام آگاهی های جلسات مراجع می باشد که می تواند شامل :  ارزش ها، آگاهی ها، نقاط قوت، نقاط ضعف، جشن ها، برنامه های و اقداماتی که مراجع در تلاش برای رسیدن به اهداف خود داشته است.

چگونگی برگزاری جلسات کوچینگ اجرایی مدیران عالی و رهبری

همانگونه که می دانیم کوچینگ یک سفر است و در طی جلسات متعدد آگاهی مراجع افزایش پیدا می کند، به اقدام ها مسئول تر می گردند و در این راستا موفقیت ها متعددی را کسب می کنند که شاید روزی آرزوی آن را داشتند، و ممکن است نتوانسته اند همیشه در یک یا چند مورد موثر عمل کنند، برنامه های کوچینگ با توجه به این رویکرد واستانداردهای ICF از 4، 6، 8 و 12 جلسه برنامه ریزی می گردد و هر کدام قابلیت تبدیل به مرحله بالاتر را نیز خواهد داشت.

جلسه های 1:1  حضوری ( در محل مراجع، در محل کوچ، در مکان های مناسب برای گفتمان )

در این نوع جلسه ها کوچ و مراجع در محیطی امن از لحاظ فیزیکی، ذهنی و روانی قرار خواهند گرفت تا به بررسی موضوع بپردازند.

مزایای این نوع جلسات رویایی مستقیم کوچ و مراجع است که ارتباط را ملموس تر می نماید و کیفیت جلسات را بالاتر خواهد برد.

جلسه 1:1 آنلاین ( استفاده از پلتفرم ها Sky، Google meet, Google Duo, Whatsapp ,…  به صورت تصویری یا صوتی بنا به تصمیم مراجع)

این نوع جلسه با توجه به موقعیت زمانی یا مکانی مراجع تعریف می گردد که امکان حضور در موقعیت مناسبی را ندارند یا با جلسات آنلاین احساس راحتی بیشتری دارند.

مزایای این نوع جلسات برای افرادی که نمی خواهند زمانی را برای رسیدن به محل خاصی از دست بدهند و یا می خواهند از زمان بعد از جلسه استفاده بهینه تری نمایند، و در بعضی مواقع مجبور هستند در مکانی حضور داشته باشند، که ترک آن برای آنها مقدور نیست، استفاده می شود، و البته که این نوع جلسات برای افرادی خارج از محدود استقرار کوچ نیز طراحی گردیده است، که مراجع خارج از کشور، و یا در دسترس نمی باشد.

با توجه به توضیحات فوق هر گروه از 9 گروه نام برده در بند “کوچینگ اجرایی مدیران عالی مناسب چه گروهی های است؟” می توانند جلسات را به صورت حضوری و آنلاین برنامه ریزی نمایند.

با کلیک بر روی هر گزینه اولین جلسه رایگان کوچینگ اجرایی مدیران عالی و رهبری خود را آغاز کنید.